Networking Event
Hand on Laptop
Checklist
Flow Chart
Reaching Hand
4
2
1
1

ISO 9001

 

Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας

 

Πρόκειται για το πλέον διαδεδομένο πρότυπο διαχείρισης (ή διοίκησης) ποιότητας, του οποίου η κάλυψη των απαιτήσεων οδηγεί στην αντίστοιχη πιστοποίηση. Περισσότερες από 1.000.000 οργανισμοί (επιχειρήσεις, δημόσιες επιχειρήσεις, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί κλπ) έχουν πιστοποιηθεί παγκοσμίως, ενώ ο αριθμός των πιστοποιήσεων αυξάνεται συνεχώς. 

Οι απαιτήσεις του προτύπου έχουν ως αντικείμενο τις εταιρικές διεργασίες και διαδικασίες, το οποίο σημαίνει ότι η πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 αφορά την πιστοποίηση των διαδικασιών παραγωγής και παροχής των προϊόντων, των υπηρεσιών και των πληροφοριών. Τα προϊόντα, οι υπηρεσίες και οι πληροφορίες είναι τα τρία (3) πιθανά αποτελέσματα μιας διαδικασίας παραγωγής. 

 

Οι απαιτήσεις του προτύπου καλύπτουν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού από τον σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών έως την εξυπηρέτηση μετά την πώληση (After Sales Service). 

 

Η ανάπτυξη και η εφαρμογή νεός Συστήματος Ποιότητας σύμφωνα με το ISO 9001 αποτελεί απόδειξη: 

 

  1. Της ικανότητας ενός οργανισμού να παρέχει αδειάληπτα προϊόντα και υπηρεσίες που ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών, καλύπτουν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας και είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές και τις πολιτικές που έχει θέσει ο ίδιος ο οργανισμός 

  2. Της προσπάθειας του οργανισμού να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών του μέσω της εφαρμογής ενός αποτελεσματικού συστήματος ποιότητας 

 

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρότυπο οργάνωσης , το οποίο ενσωματώνει όλες τις ορθές διοικητικές πρακτικές. Για τον λόγο αυτό οι οργανισμοί επιλέγουν να εφαρμόσουν ένα Σύστημα Ποιότητας κατά ISO 9001 όχι μόνο λόγω της απόκτησης του σχετικού πιστοποιητικού αλλά και της επίτευξης βελτιώσεων στην εσωτερική τους οργάνωση με βάση αποδεδειγμένες διεθνείς πρακτικές οργάνωσης. 

 

Τα κυριότερα οφέλη από την εφαρμογή του ISO 9001 είναι: 

 

  • Η οργάνωση σύμφωνα με τις αρχές του διεθνούς προτύπου, το οποίο συμβάλει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του οργανισμού 

  • Η συστηματικοποίηση του ελέγχου των διεργασιών και διαδικασιών και η συνεχής βελτίωση αυτών. Όταν οι διεργασίες και διαδικασίες είναι υπό έλεγχο (under control) αποτρέπονται και προλαμβάνονται λάθη και αστοχίες.  

  • Το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων του προσωπικού  

  • Η απόκτηση πιστοποιητικού ISO 9001  

  • Η συστηματικοποίηση της διοίκησης των διεργασιών και διαδικασιών

 

Σήμερα η πιστοποίηση κατά ISO 9001 έχει καταστεί σχεδόν υποχρεωτική κυρίως είτε λόγω απαιτήσεων της νομοθεσίας είτε λόγω των απαιτήσεων των πελατών. 

 

Ορισμένοι, λανθασμένα, θεωρούν ότι ένα Σύστημα Ποιότητας κατά ISO 9001 είναι ένα σύστημα εγγράφων (διαδικασίες, εγχειρίδια, οδηγίες κλπ) και αρχείων, ενώ στην πραγματικότητα είναι ένα σύστημα οργάνωσης το οποίο απαιτεί ελάχιστη τεκμηρίωση. Για τον λόγο αυτό κρίσιμη είναι η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης του συστήματος, ώστε η έμφαση να δωθεί στην οργάνωση των δραστηριοτήτων και όχι στην παραγωγή άχρηστης τεκμηρίωσης. Τελείως λανθασμένη είναι η αντίληψη οτι μπορείς να πιστοποιηθείς κατά ISO 9001 αν ''γράψεις οτι κάνεις και κάνεις οτι γράψεις''. Αυτό ισχύει μόνο εφόσον καλύπτεις τις απαιτήσεις του προτύπου και στην συνέχεια τις καταγράψεις και τις εφαρμόσεις. Δεν ισχύει βέβαια και για έναν επιπλέον λόγο, το πρότυπο δεν απαιτεί πλέον πλήρη τεκμηρίωση.

 

Η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης ενός Συστήματος Ποιότητας κατά ISO 9001 περιλαμβάνει τις κάτωθι φάσεις: 

 

  1. Διάγνωση της υφιστάμενης κατάστασης, ώστε να εντοπισθούν οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στις διαδικασίες για την επίτευξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του προτύπου. Το αποτέλεσμα της φάσης αυτής είναι ένα πλάνο ενεργειών (Action Plan) 

  2. Υλοποίηση του πλάνου ενεργειών  

  3. Συστηματικοποίηση ή/και ανάπτυξη των ελέγχων και αρχείων μέσω των οποίων θα επιτευχθεί και αποδεικνύεται ο ελεγχόμενος τρόπος εκτέλεσης των διεργασιών (under control).  

  4. Ανάπτυξη της τεκμηρίωσης (έγγραφα, διαδικασίες, οδηγίες και αρχεία) 

  5. Εκπαίδευση προσωπικού και εσωτερικών επιθεωρητών  

  6. Διενέργεια εσωτερικών επιθεωρήσεων 

  7. Πιστοποίηση 

 

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν ηλεκτρονικά συστήματα ποιότητας (Paperless ISO) μέσω της χρήσης είδικών λογισμικών όπως το ISOPRO, τα οποία μειώνουν τον χρόνο και τους πόρους που απαιτούνται τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την λειτουργία ενός Συστήματος Ποιότητας. 

 

Το πρότυπο ISO 9001 βρίσκεται στην 4η έκδοσή του (ISO 9001:2008) που εκδόθηκε την 15.11.2008 

 

Εμείς αναλαμβάνουμε: 

 

  1. Τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του Συστήματος Ποιότητας κατά ISO 9001 

  2. Την αναβάθμιση υφιστάμενων συστημάτων σύμφωνα με το προηγούμενο πρότυπο (ISO 9001:2000). Μπορείτε να δείτε τις αλλαγές που υπάρχουν στο νέο πρότυπο ISO 9001, στην επιλογή ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ/ΑΡΘΡΑ στην παρούσα ιστοσελίδα 

  3. Την επέκταση ενός υφιστάμενου συστήματος ISO 9001, ώστε να επιτευχθεί πιστοποίηση και με βάση κάποιο άλλο πρότυπο όπως π.χ ISO 14001, ISO 27001 κλπ. 

  4. Την ηλεκτρονικοποίηση του υφιστάμενου συστήματος ποιότητας (Paperless ISO) με την εγκατάσταση του ISOPRO 9001.

 

Επικοινωνήστε απευθείας μαζί μας στο info@advent.com.gr ή καλέστε μας άμεσα στο 6942 47 10 22